Új szerepben egy régi bakelit lemez borítója

2016. május 12. 15:58 - Kollár István

10-ora-bakelitlemez-boritobol-01-b-oldal.jpg

A pincében egy ideje már pakolgattam jobbról balra egy doboznyi bakelit albumot, jó lesz még valamire címszó alatt. Ugyanakkor vallom a kevesebb több nézőpontot is. A közös nevező a továbbhasznosítás lett. A lemezek sorsát gyorsan kitaláltam, mert korábban sok jópofa ötlettel találkoztam. Többek között bakelitből készült óra, táska, ülőke, vagy akár napszemüveg - később bemutatom én mire jutottam.

A lemezborító továbbhasznosításához kevesebb inspirációt találtam. Szerettem volna, ha nem csak egy bekeretezett kép lenne belőle, hanem funkciót is kapna. Az ötletelés után egy fali óra megvalósítása tűnt a legjobbnak. Otthon volt egy óraszerkezetem, amit egy másik projektemhez tettem félre.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-02-b-oldal.jpg

Első lépésként óvatosan szétszedtem a ragasztás mentén, hogy könnyebben tudjak vele dolgozni. A borító elejéből kivágtam 30×30 cm nagyságú részt, ami majd látható is lesz a végén.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-03-b-oldal.jpg

Hogy legyen tartása az órának egy vastagabb kartonlapot (4-5 mm) kerestem hozzá. Ezt kisebbre, 29×29 cm-re vágtam, hogy a hullámkarton széleit is bevonjam a borítóval.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-04-b-oldal.jpg

Kimértem a kartonom közepét és kivágtam az óraszerkezetnek szükséges 8×8 cm helyet. Így nem áll ki annyira a hátoldalon.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-05-b-oldal.jpg

A ragasztás csirizzel történt, ami azon kevés otthon elkészíthető dolgok egyike, ami valóban jól működik, és emellett környezetbarát és gazdaságos is. A borító közepére ragasztottam a kartont, így 5-5 mm sáv maradt, amit visszahajtva szintén odaerősítettem a hullámkaron oldalához. Lehet túl sokat kentem fel a kartonra, mert száradás után nekem kicsit íves lett.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-06-b-oldal.jpg

Ezután kilyukasztottam a borítón az óra mutatóinak helyét, majd univerzális ragasztóval felerősítettem az óraszerkezetet a hátoldalra (borító hátulja). A végén helyére pattintottam a mutatókat.

10-ora-bakelitlemez-boritobol-07-b-oldal.jpg

Végül egy akasztót készítettem alumínium doboz nyitófüléből, mivel az óraszerkezetnek nem volt erre kialakított része. A fenti képen látható lépcsős formára hajlítottam és ragasztó+csavar segítségével erősítettem fel a hátuljára. Szerencsére nem kell nagy terhet elbírnia, így ezt a megoldást elegendőnek tartom. A végeredmény ez lett:

10-ora-bakelitlemez-boritobol-08-b-oldal.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr538701958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakbear 2016.05.24. 09:18:17

Nagyon tetszik ismét csak :) Írtam neked a fészes B oldalra levelet, majd csekkold :) Gratula és gratula! :)

Kollár István 2016.05.24. 15:10:17

@Lakbear: köszönöm ;) ment a válasz
süti beállítások módosítása