DIY pattintós képkeret tuningolása

2016. április 19. 15:27 - Kollár István

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-01-b-oldal.jpg

Valószínű sok háztartásban megtalálható az úgynevezett pattintós képkeret. Egyszerű, praktikus és megfizethető. Emiatt gyakran használtam én is, de mindig volt valami hiányérzetem. Egészen addig, amíg nem találkoztam az alábbi gondolattal:

Olyan a kép keret nélkül, mint a ház tető nélkül...

Már jöttek is az ötletek, gondolatok és persze a kérdések. Hogyan lehet legegyszerűbben kivitelezni? Miből legyen a keret? Milyen anyag áll a rendelkezésemre? Hogyan tudom rögzíteni? Így jutottam el a padláson porosodó kimaradt lambériáig.

Elsőként lépésként tegyük bele a képtartóba a keretezni kívánt képet. Nálam egy Esti Kornél koncertplakátra esett a választás, amit a Vatera plakát kínálatában találtam. A poszter nagyobb méretű, mint a keretem (50×40 cm) - ezért méretre vágtam. Az üveg mindkét oldalát alaposan megtisztítottam.

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-03-b-oldal.jpg

Az alábbi képen látható profilú lambériával lehet szép eredményt elérni. A léc szélessége 3-5 cm közötti legyen. A képkeret méretének megfelelő hosszúságúra, gérbe (45°-ba) vágjuk a lécet. A mérést a süllyesztett részen végezzük, mert oda kerül a képtartó.

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-04-b-oldal.jpg

Amint leszabtuk a 4 oldalt összetűzzük a sarkoknál, hogy megkapjuk a négyzetes formát. Óvatosan megfordítjuk a keretet és a másik felén is megerősítjük tűzőgéppel.

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-05-b-oldal.jpg

Amennyiben szükséges kicsit megcsiszoljuk a keretet majd portalanítjuk. Én egy fekete színű akril festéket választottam. Nem alapoztam, mert kezeletlen fával dolgoztam és sima volt a felülete. Ellenkezőleg célszerű felvinni egy alapozó réteget.

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-06-b-oldal.jpg

Száradás után a keretbe helyeztem a képtartót és szélesebb (4 cm) tapétaragasztóval rögzítettem. A klippeknél kivágtam a részeket, hogy jobban simuljon. 

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-07-b-oldal.jpg

Mivel az elkészített lambéria keret könnyű, így nem lett megterhelve az eredeti képtartó. Nyugodtan vissza lehet akasztani a régi helyére, vagy újat keresni neki. Ez lett a végeredmény:

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-08-b-oldal.jpg

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-09-b-oldal.jpg

08-pattintos-kepkeret-tuningolasa-10-b-oldal.jpg

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr118643282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Félkifli 2016.04.21. 11:10:30

Bocs, erről ez jutott eszembe: www.youtube.com/watch?v=2JosZE8een0

Szóval egy keret nélküli tartónak készítettél keretet, zseniális.
Mi lett volna, ha megveszed a 100Ft-al drágább, eleve keretes képtartót?

Megint én vagyok a troll, - hidd el, én is szoktam értelmes dolgokat barkácsolni, - de ez az anyag+időfelhasználás miatt többe került, mintha megveszed a drágábbik, keretes képkeretet a barkácsboltban.

Kollár István 2016.04.21. 11:16:45

@Félkifli: Semmi gond. A képtartó már korábban megvolt, 98' körül vettem. Igyekszem a már meglévő dolgokból kihozni valamit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.21. 13:02:02

Finoman átugrottad a pontos gérvágás problémáját és a tűzőkapcsot mivel nyomtad a fába.

Kollár István 2016.04.21. 13:23:47

@horex: Köszönöm az észrevételt. Valóban a végtelenségig lehetne részletezni az egyes fázisokat. Igyekszem az lényeget - egy általános szemüvegen keresztül - kiemelni. Szintén nem részletezem milyen szemcsesűrűségű csiszolópapírral dolgoztam, vagy hogyan használtam a fújós festéket. A tűzőkapcsot pedig tűzőgéppel tűztem oda.

D2 2016.04.21. 21:32:52

@Félkifli: Na ezért megérte elolvasni a barkácsrovatot:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.26. 08:38:19

@Kollár István: Elég sok gért vágtam, mint lakatos. Hegesztés esetén elmegy egy kis pontatlanság, de egy fakeret esetén csúnya lesz a látvány
Elég szépen oldottad meg, ha kézzel vágtad.
süti beállítások módosítása