Praktikus dolgozóasztal egy kiselejtezett konyhaasztalból

2017. április 29. 16:36 - Kollár István

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-00-b-oldal.jpg

Amikor egy újabb bútordarabot szeretnék a lakásba, több szempontból mérlegelem a dolgokat. Fontos, hogy helytakarékos, jól kihasználható és tartós legyen. Ha pedig sikerül egy olyan bútort kifognom, ami használt, de jó állapotú, akkor számomra az külön öröm.

Legutóbb egy nyaraló lomtalanításából egy régi konyhai kis asztal került hozzám (köszi Gyuri ezúton is). Szerkezetileg jó állapotban volt a fenyőfa asztalka, viszont a vastag alapozó-, és zománcréteg több helyen felpattogott. Eredeti állapotáról pár részlet látható az eldobható üvegekből készült vázás bejegyzésemben.

Elsőként a régi festékréteget távolítottam el hőlégfúvó és spakli segítségével. Mindig csak annyira melegítettem fel, hogy könnyedén le tudjam kaparni. Mindezt a jó szellőzés miatt kint a szabadban végeztem.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-01-b-oldal.jpg

Itt egy kicsit elgondolkodtam, mert megtetszett a natúrfa és a fehér kombinációja, de elengedtem, mert jobban szeretem az egyszínű, homogén felületeket.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-02-b-oldal.jpg

Az asztallap tetején van 3 lyuk, melyek a húsdaráló rögzítésére szolgáltak korábban. Nem tömtem be, mert használhatom például töltőkábel elvezetésére. Tűreszelővel sikerült a leghatékonyabban eltávolítani a korábbi festékmaradványokat.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-03-b-oldal.jpg

Az asztal nagyobb felületeit excentercsiszolóval, az íves és nehezen elérhető helyeket deltacsiszolóval készítettem elő a festéshez. 

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-05-b-oldal.jpg

A fiók gombjairól tűreszelővel és csiszolópapírral távolítottam el a korábbi alapozó- és festékréteget.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-04-b-oldal.jpg

Miután átcsiszoltam az egész asztalt, alaposan portalanítottam. Az asztal lábai alá kis távtartókat szögeltem, hogy könnyebb legyen lekenni a végeket

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-07-b-oldal.jpg

Most dolgoztam először tejfestékkel, amit az Azúr Bagolytól szereztem be a hozzá tartozó tapadásfokozóval és felületkezelővel. A weboldalukon összeszedett és érthető információk vannak arról, hogyan és mire lehet használni.

Szerettem volna, ha látszódik a fa erezete, ezért lazúrként használtam a hófehér tejfestéket.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-06-b-oldal.jpg

A fiók aljába textilborítást terveztem, hogy a benne tárolt holmik ne csúszkáljanak. Két anyag volt játékban, amiből a madaras-cirádás győzött. Ezzel vontam be egy, a fiók méretére vágott kartondarabot.

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-08-b-oldal.jpg

Így mutat az új helyén:

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-09-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-10-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-16-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-12-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-13-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-14-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-15-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-11-b-oldal.jpg

24-konyhai-kis-asztalbol-dolgozoasztal-17-b-oldal.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: lakás bútor diy

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr1312465077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása