Kávés jutazsák a konyhafalon

2016. március 19. 07:29 - Kollár István

04-kavezsakbol-fali-kep-1-b-oldal.jpg

Nem is tudnám jobb körülmények között elképzeli ennek a bejegyzésnek a megírását, mint a reggeli eszpresszóm mellett. Talán egy kávébab ültetvényre néző terasz tudná felülmúlni. De annak is örülök, hogy sikerült szert tennem egy kávés zsákra.

Sok kreatív felhasználási ötlettel találkoztam, mint ülőke, szék kárpit vagy laptop táska. Első próbálkozásnak egy könnyebben megvalósíthatót kerestem, így esett a választás a vászonképre.

Hozzávalók:

  • kávés jutazsák
  • olló
  • faléc
  • vonalzó
  • fűrész
  • tűzőgép

Elsőként a jutazsák varrását szétbontottam, mert kiterítve jobban látható a mintázat és könnyebb kimérni a keretezni kívánt rész. Fontos, hogy minden oldalra számoljunk rá plusz 5-5 centimétert, hogy a keret hátuljára is ráérjen a vászont. Az én képem 50×50 cm lett, vagyis a vászon teljes mérete, amivel dolgoztam 60×60 cm.

04-kavezsakbol-fali-kep-2-b-oldal.jpg

A kerethez lőszeres ládából kibontott távtartókat és merevítőt használtam. Bármilyen lécből készíthetünk keretet, figyeljünk arra, hogy egyforma vastagok legyenek.

04-kavezsakbol-fali-kep-3-b-oldal.jpg

A léceket 50 cm hosszúra méreteztem, majd a széleket 45°-ban levágtam - az illesztés miatt. Én gérvágó fűrészt használok, de egy sima fűrész is tökéletes, vonalzóval pedig könnyen kimérhető a szög.

04-kavezsakbol-fali-kep-4-b-oldal.jpg

Kis csiszolás, hogy ne legyen szálkás a fa és jöhet az összeállítás. Szépen egymás mellé tettem a léceket és összetűztem mind a négy sarkánál, majd a másik oldalon is, hogy jól tartson. Egyszerűbb keretekhez, illesztésekhez szeretem a tűzőgépet, mert gyorsan és szépen lehet vele dolgozni.

04-kavezsakbol-fali-kep-5-b-oldal.jpg

Mintával lefelé kiterítettem a kávés zsákot és a közepére helyeztem a keretet. Az egyik oldalt elkezdtem odatűzni a keret hátuljához. Számomra a legjobban bevált módszer, hogy középről kezdem és haladok kifelé. 3-4 tűzés az egyik, majd a másik irányba, és folytatom míg elérem a széleket. Arra ügyeltem, hogy a fakeret éle párhuzamosan fusson a vászon szálaival. Így a végén nem lesz csálé a képünk. 

04-kavezsakbol-fali-kep-6-b-oldal.jpg

A szemben lévő oldallal folytattam - szintén középről indulva és ügyelve a párhuzamra. Nem kell nagyon feszesre tűzni a zsákot, csak amennyire engedi. A másik két oldallal is hasonlóképpen jártam el. A sarkoknál lévő felesleges részeket visszavágtam annyira, hogy takarja keret széleit és letűztem. Képakasztót nem tettem rá, mert a felső léc tökéletesen ellátja ezt a szerepet. Ilyen lett a végeredmény:

04-kavezsakbol-fali-kep-7-b-oldal.jpg

04-kavezsakbol-fali-kep-8-b-oldal.jpg

04-kavezsakbol-fali-kep-9-b-oldal.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr768488042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása