Budapest feliratú katonai láda felújítása

2017. december 22. 21:50 - Kollár István

27-budapest-falada-01-b-oldal.jpg

Nagyon tetszenek a régi feliratok. Lehet az egy neonreklám a körúton, márka emblémák veterán autókon, vésett szövegek ódon épületek falain, gyártmánytábla régi műszaki gépeken... De mind közül az a kedvencem, ami egy felújítható, átalakítható tárgyon szerepel, mint ezen a katonai faládán.

Nem a legjobb állapotában került hozzám ez a vetemedett láda, a teteje hiányzott és a pereme egyenetlen volt, de a rajta lévő Budapest felirat láttán nem volt kérdés, hogy kezdek vele valamit.
27-budapest-falada-02-b-oldal.jpg

Elsőként az egyenetlenséget küszöböltem ki. A láda alja egyenes volt, így ahhoz igazítottam a tetejét. Az alja és a teteje között mért legkisebb távolság lett az etalon. Ez alapján meghúztam a láda belsejében a vágás vonalait.

27-budapest-falada-03-b-oldal.jpg

Van egy multivágóm, amivel szépen le tudtam vágni a vonal mentén a felesleges részeket.

27-budapest-falada-04-b-oldal.jpg

Így már egyenes lett a teteje.

27-budapest-falada-05-b-oldal.jpg

Kimaradt és használt faanyagokból tetőt barkácsoltam hozzá, mert tárolós dohányzóasztalnak szántam a ládát. 

27-budapest-falada-06-b-oldal.jpg

Alapos csiszolás és portalanítás után a feliratokat kicsit megerősítettem. Nem voltam benne biztos, hogy festés után mennyire fog látszódni, ezért egyik oldalán fekete vízfestékkel, a másik oldalán fekete filccel írtam át.

27-budapest-falada-07-b-oldal.jpg

Tölgyszínű lazúrral festettem le és színtelen természetese lakkal kezeltem a végén.

27-budapest-falada-08-b-oldal.jpg

Száradást követően 4 kereket szereltem az aljára, hogy könnyebben lehessen mozgatni. Az alábbi képeken látható a végeredmény:

27-budapest-falada-09-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-10-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-11-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-12-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-13-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-14-b-oldal.jpg

27-budapest-falada-15-b-oldal.jpg

Bea Johnson zero waste témájú, budapesti előadásán ez a láda is a berendezés része volt a színpadon az Old Blue-s ülőgarnitúra mellett. 

27-budapest-falada-16-b-oldal.jpg

Fotó: Old Blue

Szólj hozzá!
Címkék: lakás bútor diy

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr5713514107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása