Felújított faládákból konyhai tárolók

2017. július 12. 18:06 - Kollár István

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-01-b-oldal.jpg

Ha kis lakásban költözöl, akkor idővel megtanulod, hogy mi az amire valóban szükséged van. De bármekkora is legyen az élettered, megfelelő tárolással könnyebbé válnak a mindennapok.

Nekem több alkalommal is bizonyítottak a faládák és farekeszek, mint praktikus tárolási lehetőségek. Készítettem már fabőröndből kis asztalt, farekeszből gurulós asztalt és faládából dohányzóasztalt. Most pedig a konyhába lévő asztalhoz alakítottam át pár farekeszt tárolóvá.

Szerencsére még volt két egyforma almás farekeszem, aminek a méretei is megfelelőek voltak. Találtam még egy kisebb rekeszt is, úgy gondoltam ezt is jól ki tudjuk majd használni.
26-farekeszbol-konyhai-tarolo-02-b-oldal.jpg

Először mindhármat alaposan megtisztítottam (langyos víz, szódabikarbóna, gyökérkefe), majd egy gőztisztítóval alaposan végigmentem kívül belül. 

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-03-b-oldal.jpg

A kis rekesznek a széthasadt alját csak tűzőgéppel tudtam visszaerősíteni, amit a festés majd lefed.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-04-b-oldal.jpg

Van egy joker dobozom, amiben korábban kiszuperált alkatrészek vannak, első sorban ebből dolgozok. Most pár szöget használtam fel, amikkel megerősítettem a tárolókat.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-05-b-oldal.jpg

Következett egy felületes csiszolás, hogy a szálkás és érdes részek megszűnjenek.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-06-b-oldal.jpg

Alapos portalanítás után előkészítettem a festéshez a ládákat.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-07-b-oldal.jpg

Szeretem a nyári szellőt, kivéve, amikor a nyárfa terméseit gondosan szétszórja a frissen festett ládákon. Nagy fennakadást nem okozott, miután gyorsan megkötött a házi készítésű krétafesték (elkészítése ebben a bejegyzésben), könnyen lesöpörtem. Kis csiszolás, majd még egy réteg festék, végül színtelen lakkal kezeltem.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-08-b-oldal.jpg

A két nagy farekesz aljára kerekeket szereltem, mert azok közvetlen a padlón lesznek.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-09-b-oldal.jpg

A kis rekesznek az aljára fehér színű filccsíkokat ragasztottam, hogy ne karcolják a bútorlap felületét.

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-10-b-oldal.jpg

Ilyen lett a végeredmény:

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-11-b-oldal.jpg

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-12-b-oldal.jpg

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-13-b-oldal.jpg

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-14-b-oldal.jpg

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-15-b-oldal.jpg

26-farekeszbol-konyhai-tarolo-16-b-oldal.jpg

3 komment
Címkék: lakás bútor diy

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr8312627369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.07.14. 07:45:09

Hasonlot csináltam a nyaralóba, de sajnos ilyen farekeszeket manapság nehéz találni, venni.

Kollár István 2017.07.14. 10:15:34

@Burgermeister: Köszönöm, igyekszem minél egyszerűbb és használhatóbb ötleteket megvalósítani. Egyenlőre nekem is ez volt az utolsó 2 ilyen masszív ládám, de van még bőven más a tarsolyban. :)
süti beállítások módosítása