Otthon barkácsolt ágyvég elnyűtt raklapból

2016. március 24. 19:24 - Kollár István

05-agyveg-raklapbol-1-b-oldal.jpg

Egy ideje szemezgetek a raklapból készült bútorokkal. Szerencsére itthon is egyre nagyobb teret hódítanak és készül belőlük asztal, ágy vagy akár fogas is. Volt pár használt, törött raklapom és ezekből szerettem volna valamit készíteni. Körbenéztem, hogy mi hiányzik a lakásomból, így esett a választás az ágyvégre.

A raklapok használható részeit méretre vágtam és alaposan megcsiszoltam. Már az elején kevésnek bizonyult, így egy nagyobb falemezzel egészítettem ki. Ez a végeredményen nem látható, mert a párnázott rész szépen kitakarja. Tulajdonképpen a nagy falemezt "bekereteztem" a raklap lécekkel, majd furnér lapok, ragasztó és csavarok segítségével rögzíttetem egymáshoz az elemeket.

05-agyveg-raklapbol-2-b-oldal.jpg

Egy beépített éjjeliszekrényt is elképzeltem az egyik oldalra. Ezt asztalos készítette a megadott méretek alapján. Polifoam matraccal körbevontam, mert fejtámla szerepet is szántam neki. A meglévő ágyvégen pedig kivágtam a szükséges részt, hogy közvetlenül a falhoz tudjam rögzíteni.

05-agyveg-raklapbol-3-b-oldal.jpg

A háttámla párnázott részének kialakításához kimaradt OSB lapokból kivágtam 6 elemet, amelyeknek egyik oldalára ugyancsak polifoam szivacsot ragasztottam.

05-agyveg-raklapbol-4-b-oldal.jpg

A 6 lap hátoldalára két-két sávban tépőzárat tűztem. Úgy gondoltam, ez is megtartja a darabokat és mivel leszedhető, könnyebben tisztítható. Miután ezzel kész voltam, következett a párnázott részek és az éjjeliszekrény kárpitozása. Ezt ugyanúgy csináltam, mint ahogy korábban a kávés zsákot rögzítettem a kerethez.

05-agyveg-raklapbol-5-b-oldal.jpg

Az egész háttámlát faalapozóval kezeltem, a párnák által nem takart részeket matt sötétszürke festékkel kentem le. Száradás után felfúrtam a falra az éjjeliszekrénnyel együtt. Utóbbi alá egy állítható lábat is tettem, hogy stabilabb legyen. A tépőzár sávok másik felét - ügyelve, hogy ugyanoda kerüljön, ahol összeér a párnázott elemmel - felragasztottam a háttámlára és tűzőgéppel megerősítettem, rátapasztottam a párnázott részeket.

05-agyveg-raklapbol-6-b-oldal.jpg

Sok munkám volt ezzel az ágyvéggel, de nem bántam meg. Elégedett vagyok a végeredménnyel:

05-agyveg-raklapbol-7-b-oldal.jpg

05-agyveg-raklapbol-8-b-oldal.jpg

05-agyveg-raklapbol-9-b-oldal.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: lakás bútor diy

A bejegyzés trackback címe:

https://boldaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr208510392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása